fbpx

3 סיבות שבזכותן כדאי לפעול מתוך משמעות

כמה מחשבות על עולם עסקי שהרווח הוא לא הדבר הכי חשוב בו (לא לזרוק אבנים בבקשה)

האם לפעול מתוך משמעות זו כבר לא שאלה פילוסופית בעיני אלא מציאות עסקית חיה ובועטת.
הצמיחה של המגזר העסקי חברתי בעולם מראה לנו שעברנו מלהסתכל רק על שורת הרווחים והמשכורת לקריירות סביב הגשמה ומשמעות כלפי החברה והסביבה.

מהניסיון שלי, אלו 3 סיבות עיקריות לפעול מתוך משמעות ולפתח מסלול קריירה שמשלב בין השקל לבין המשמעות שמעבר

1. כסף זה לא העיקר
יסלחו לי רגע הציניקנים והספקנים אבל יש שינוי משמעותי בעולם ביחס להגדרת עשיית כסף כתכלית ואני לא מדבר רק על יזמים חברתיים או ארגונים קטנים.
כשתאגידי ענק כמו יונילבר ופטגוניה מפתחים אסטרטגיות עסקיות חברתיות, אפשר להבין שהחוקים לקחו פנייה אחרת ממה שהכרנו

אבל למה ?

כי כבר מוכח שהלקוחות, העובדים, בעלי העניין והרגולציה, כולם מעדיפים עסקים שעושים טוב, מודדים ומוכיחים את זה ולא מסתפקים בגרין ווש.

2. שוק העבודה השתנה
בישראל כמו בעולם רובנו בשלב מסויים מחפשים לקום בבוקר ולעשות משהו עם תכלית ומשמעות עבורנו. חלקנו תורמים, אחרים מתנדבים ולאט לאט יותר ויותר מחפשים הזדמנויות לשלב בין הקריירה לבין מטרה שחשובה להם.

דור המילניום כבר לקח את זה צעד אחד קדימה ומחקרים בכל העולם מציגים שהדורות הבאים יחפשו תעסוקה עם הגשמה אישית לצד המשכורת והתנאים וזה בעיקר נובע מהרצון לעבוד מתוך אנרגיה, תחושה חיובית, מחויבות והצלחה שלא נמדדת רק במספר הספרות בצ'ק.

3. כשהכל שקוף ואין מה להסתיר, יותר ירצו לעבוד איתך
טוב, אין באמת צורך להסביר את המשפט הזה' נכון ? הרי ברור לכולנו שהיום כל תאגיד, ארגון חברתי, עסק, נתון לביקורת, טוקבקים, הדלפות, שקיפות כמעט מלאה ולכן המנטליות של הסתרה והכחשה עוברת לשיתוף והקשבה.

בכל העולם, ארגונים ויזמים הבינו שעדיף לממש מטרות חברתיות, הוגנות בתעסוקה, שמירה וצמצום פגיעה בסביבה ולשתף בהישגים האלו, מתוך ידיעה שהלקוחות יעריכו ויצביעו ברכישה.

אנחנו עדים לצמיחה קבועה ברכישה של שירותים ומוצרים ממותגים שמעניקים גם ערך עסקי וגם אימפקט חברתי וזה נכון גם לעסקים קטנים וגם לתאגידים הגדולים.

בעיני אנחנו ממש עדים לתקופה חדשה, שחוקי המשחק שגידלו אותנו עליהם בבתי הספר והאקדמיות ובמשרה הראשונה, הולכים ומשתנים ממש מולנו ואני אשמח לדעת אם עוד מישהו מרגיש או חושבת כמוני ואם נצרף דוגמאות זה בכלל יהיה מעולה.